هیئت کوهنوردی شهرستان درگز

                                                                     به نام خدا


 


سومین اردوی تیم کلونی بانوان استان در سال 89


 


در تاریخ 17-14 اردیبهشت در منطقه البرز مرکزی برگزار گردید .


با مختصات ‏ ، شمال شرقی تهران گردنه ی دیزین ، قله کلون بستک با ارتفاع 4150 متر


در این اردو تعداد 8 نفر از بانوان منتخب کوهنورد استان به همراه 3 نفر از اعضا هئیت کوهنوردی استان شرکت داشتند .


تیم حرکت خود را در ساعت 14:30 سه شنبه 14 اردیبهشت از راه آهن مشهد آغاز و سپس توسط یک دستگاه مینی بوس از راه آهن تهران به گردنه دیزین منتقل گردیدند تیم در ساعت 7:30 صبح در هوای نسبتا آرام و صاف حرکت خود را آغاز نمود . یال منتهی به قله کلون بستک که از گردنه دیزین شروع و در امتداد شرق به قله منتهی می شود پوشیده از برف بود . یال در ابتدا با شیب بسیار ملایم امتداد می یافت و پس از حدود یک ساعت شیب تند تر شد و در یک سوم انتهایی مسیر منتهی به قله شیب بسیار تند شده و در ساعت 14:30تیم به قله رسید . به جهت در امان بودن از وزش باد شدید منطقه پس از فرود از جبهه جنوبی قله به مسافت 50 متر اقدام به برقراری کمپ نمودیم.


روز دوم:


پنج شنبه 15 اردیبهشت تیم در ساعت 8 صبح پس از جمع آوری چادرها حرکت خود را آغاز نمود به دلیل عبور از تیغه های سنگی پوشیده از یخ و برف واقع در یال کلون بستک به خلنو تمامی اعضا تیم اقدام به پوشیدن تونیک و کرامپون و کلنگ نمودن پس از حدود 10 دقیقه از شروع حرکت در مسیر شرق و فرود از فراز قله ی کلون بستک به ابتدای تیغه های فنی رسیدیم .


جهت عبور از قسمتهای سخت مسیر ثابت گذاری شد ‚ و اعضا در حمایت از مسیر عبور نمودند حدود ساعت 10 وضفیت هوا رئ به خرابی رفت و دید کاملا از بین رفت . عبور از تیغه ها حدود 2:30 ساعت به طول انجامید . سپس در مسیر یال ادامه مسیر داده و به قصد صعود قله سرک چال حرکت نمودیم و لیکن نرسیده به قله سرکچال و به علت اینکه حداکثر دید مفید یک متر بود و وجود نقابهای برفی فراوان در مسیر خط الرس به امید باز شدن هوا بیواک نمودیم. ولیکن در ساعت 15 به دلیل از دست دادن وقت و اینکه امید به بهبود هوا نبود 50 متر پایین تر از خط الرس اقدام به ساخت تاقچه های برفی جهت برقراری چادرها نموده و کمپ را بر پا نمودیم . قبل از غروب افتاب حدود یک ساعت هوای مناسب فرصتی برای مربیان تیم به وجود آورد . تا در روی خط الراس اقدام به بررسی مسیر نموده و پس از چگ کامل مسیر اقدام به سنگجین مسیر برگشت تیم و فرود از یال منتهی به جاده دیزین نمودند .


روز سوم :


ساعت 7 صبح کمپ جمع آوری گردید ولی متاسفانه پس از جمع آوری کمپ ، هوای خراب منطقه را فرا گرفت . و تصمیم بر این شد به علت عدم دید تیم از مسیری که روز قبل سنگچین شده بود فرود بیاید . جهت این کار به سمت خط الرس حرکت و از یال با شیب بسیار تندی که منتهی به انتهای شمشک می شد فرود خود را آغاز نمودیم .


 


 


 


 


 


 


                                                                                    سارا صفائیان


ارسال شده در توسط علی نیکبختali.nikbakht@ymail.com