هیئت کوهنوردی شهرستان درگز

 

دوشنبه 25 مرداد 1389

 

 

کمپ3 زیر گام های بانوان کوهنورد

 

بانوان کوهنورد خراسانی، در دوازدهمین روز صعود به لنین و با توجه به شرایط نامساعد جوی موفق به صعود به ارتفاع 6200 متری شدند و توانستند کمپ3 خود را در آن جا برپا نمایند.
به گزارش روابط عمومی هیات کوهنوردی خراسان رضوی، تیم اعزامی به لنین در دوازدهمین روز برنامه صعود به لنین با توجه به بارش سنگین برف و شرایط نامساعد حاکم بر منطقه، موفق به صعود ارتفاع 6200 متری قله لنین شدند. در همین راستا مجید مذهبی رئیس جمعیت هلال احمر مشهد، که به عنوان مسئول امور پزشکی، تیم را همراهی می کند، در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ما ضمن تمجید از تلاش بانوان کوهنورد در صعود به این ارتفاع گفت: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی حاکم بر منطقه، که کار پیشروی به ارتفاعات بالا را سخت و مشکل می کند، 9 بانوی کوهنورد به همراه حسین امانی سرپرست تیم و جواد نوروزی مربی تیم، به قصد برپایی کمپ3، هم هوایی و بارگذاری در ساعات آغازین صبح امروز به سمت کمپ3 حرکت نمودند و پس از 10 ساعت فعالیت در ساعت18 به وقت محلی موفق شدند کمپ3 خود را در ارتفاع 6200 متری برپا نمایند. مذهبی در ادامه با بیان این که شرایط روحی و جسمی تیم مطلوب است و هیچ کدام از اعضای تیم مشکلی ندارد افزود: در شرایطی که تیم های آلمان، روسیه، فرانسه، هلند و چک به دلیل شرایط نامساعد، منطقه را ترک نمودند. تیم ما توانست با توسل و توکل به آستان مقدس علی بن موسی الرضا این موفقیت را کسب نماید. مسئول امور پزشکی تیم، همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: تیم پس از برپایی کمپ3 و هم هوایی به کمپ2 باز می گردد تا ان شاءالله با عنایت امام هشتم و دعای مردم عزیز برای انجام مرحله پایانی صعود و فتح قله آماده شوند. (در آخرین لحظات مخابره خبر تیم در کمپ2 مستقر شده است


ارسال شده در توسط علی نیکبختali.nikbakht@ymail.com

21مرداد89

چهارمین اردوی امادگی تیم کوهنوردی شهرستان درگز در محل کوههای الله اکبر با شرکت 10نفر ااز کوهنوردان به مدت 2روز برگزار گردید .اسامی افراد شرکت کننده در این اردواقایان :مرتضی کریمی،قاسم خلیلی،بهنام قره زاده،عباسی، کاظم رهبر،و خانمها:اقدس حسینی، پریسا پارسایی،ملیحه شوقی،یوسفی و سرپرست برنامه علی نیکبخت میباشد .برای دیدن عکس ادرس زیر را کلیک کنید.

http://kdk10.persiangig.com/image/IMG_0282.jpg


ارسال شده در توسط علی نیکبختali.nikbakht@ymail.com

یکشنبه 24 مرداد 1389

استقرار بانوان کوهنورد در کمپ2 لنین

 

بانوان کوهنورد خراسانی، پس از 11 ساعت تلاش بی وقفه و عبور از شکاف های یخی، به ارتفاع 5500 متری صعود کردند. به گزارش روابط عمومی هیات کوهنوردی خراسان رضوی، تیم اعزامی به لنین به دلیل بارش باران و شرایط جوی نامناسب، پس از 2 روز تلاش بالاخره توانستند در کمپ2 مستقر شوند. حسین امانی ضمن تمجید از تلاش کوهنوردان در این خصوص گفت: تیم ما ساعت 6 صبح کمپ1 را ترک و پس از 11 ساعت تلاش، ساعت 17 به کمپ2 رسیدند. امانی در ادامه، ضمن عالی توصیف کردن شرایط روحی و جسمی اعضای تیم افزود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، در صدد هستیم تا فردا در ادامه مسیر صعود، جهت بارگذاری به سمت کمپ3 حرکت کنیم و جهت هم هوایی و برپایی چادر در ارتفاع 6300 متری اقدام نماییم. امانی هم چنین یادآور شد در صورت مساعد بودن شرایط ان شاءالله تا پایان هفته شاهد صعود بانوان کوهنورد خراسانی به قله 7135 متری لنین خواهیم بود. قابل ذکر است که بانوان کوهنورد خراسانی در مرحله اول برنامه صعود توانسته بودند قله رازدلنیا را در ارتفاع 6300 متری فتح کنند.  


ارسال شده در توسط علی نیکبختali.nikbakht@ymail.com

چهار شنبه 20 مرداد 1389

اتفاقات عجیب در قله لنین

 

 

از 150کوهنورد حاضر در منطقه لنین تنها 15 کوهنورد، موفق به صعود قله لنین شده اند. ساشا مسئول کمپ1 لنین در گفتگو با خبرنگار ما در این زمینه گفت: سه کمپانی بزرگ در منطقه لنین هستند که به کوهنوردان ارائه خدمات می دهند و امسال در فصل صعود به لنین، از 150 کوهنوردی که به قصد صعود وارد منطقه شدند، تنها 15 نفرشان توانستند با موفقیت قله لنین را فتح کنند. ساشا دلیل این اتفاق را شرایط آب و هوایی متغییری که در این مدت، بر قله حاکم بوده است می داند و ادامه می دهد: شرایط آب و هوایی در ارتفاع 6300 متری به بالا، در این مدت به دلیل تندبادها و بارش برف اصلا مساعد نبود و امکان صعود برای تیم های حاضر در منطقه را فراهم نمی کرد و سبب بازگشت بسیاری از تیم ها بدون صعود به کشور خودشان می شد. در همین راستا، یک راهنمای محلی به خبرنگار ما گفت: تیم ها برای صعود موفقیت آمیز به سه چیز نیاز دارند: 1. تجهیزات خوب 2. آمادگی لازم برای صعود و 3. شرایط جوی مناسب که خیلی از تیم های حاضر در منطقه مورد سوم را نداشتند به همین دلیل موفق به صعود نشدند.

 


ارسال شده در توسط علی نیکبختali.nikbakht@ymail.com

سه شنبه 19 مرداد 1389

حسین امانی: حضور در بیس کمپ یک روال فنی و طبیعی است

 

 

مصاحبه با سرپرست تیم اعزامی به لنین:
حضور در بیس کمپ یک روال فنی و طبیعی است.
در صورت مساعد بودن شرایط جوی، تیم اعزامی به لنین 5 شنبه این‌هفته، بیس‌کمپ را به قصد صعود به قله 7135 متری لنین ترک می‌کند. حسین امانی امروز در یک مصاحبه تلفنی به خبرنگار ما گفت: پس از کسب آمادگی‌های لازم و هم‌هوایی انجام‌شده در چند روز گذشته، بنا به دستور کادر فنی، اعضای تیم امروز و فردا را در کمپ‌اصلی به استراحت و تجدید قوای جسمی خواهند پرداخت. امانی در خصوص دلایل بازگشت تیم به بیس‌کمپ گفت: این یک روال فنی و طبیعی، در هر برنامه صعود می‌باشد که کوهنوردان بعد از هم‌هوایی انجام شده در ارتفاع 6300 جهت استراحت، کسب آمادگی بیشتر و تغذیه مناسب به بیس‌کمپ باز می‌گردند و در ادامه افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در صورت مساعد بودن شرایط جوی، 5شنبه این هفته برنامه اصلی صعود خود به قله را آغاز خواهیم کرد. سرپرست تیم اعزامی به لنین در ادامه خاطر نشان کرد: به دلیل شرایط نامناسب جوی، صعود تیم‌های حاضر در منطقه، علی‌رغم تلاش بسیار زیاد موفقیت‌آمیز نبوده است و تیم‌هایی از کشورهای چک، آلمان و روسیه تنها توانسته‌اند تا کمپ 3 صعود کنند و بدون  این که قله را فتح نمایند از منطقه خارج شده‌اند. امانی در جواب خبرنگار ما مبنی بر این که در صورت نامساعد بودن هوا تیم ما به هر قیمتی حاضر به صعود خواهد بود گفت: مسلما مهمترین هدف ما صعود به قله است اما در برنامه صعود ریسک نخواهیم کرد، علاوه بر این نگاه ما به این برنامه به عنوان یک برنامه آموزشی و کسب تجارب ارزشمند برای اعضای تیم است. امانی ادامه داد: وضعیت جسمی و روحی تیم بسیار خوب است و امروز جهت تجدید روحیه بانوان کوهنورد فیلمی از حرم مطهر امام رضا(ع) پخش شد.   

 


ارسال شده در توسط علی نیکبختali.nikbakht@ymail.com
<      1   2   3      >